PETI IMLEK DEČIJI SAJAM OD 23. DO 25. APRILA U HALI 3 BEOGRADSKOG SAJMA

SLATKIŠI MOGUĆI UZROK AGRESIJE




Kod dece koja svakodnevno jedu slatkiše izražen je veći rizik od agresivnosti u starijem uzrastu, pokazuje istraživanje britanskih stručnjaka.
U istraživanju je učestvovalo 17.500 osoba i po prvi put je naučno potvrdjena veza izmedj'u nasilnog ponašanja kod odraslih ljudi i konzumacije velike količine ušećerene hrane u dečjem uzrastu.

Istraživanje je objavljeno u stručnom časopisu „British Journal of Psychiatry” i pokazalo je da desetogodišnjaci koji svaki dan jedu ušećerenu hranu imaju znatno veću verovatnoću da će biti osudjeni zbog nasilnog ponašanja od 29. do 34. godine života.

Oko 69 procenata učesnika studije je u dečjem uzrastu svakodnevno jelo slatkiše i bilo osudjeni u zrelim godinama. S druge strane, 42 procenata dece koje nije jelo često slatkiše u detinjstvu u odraslim godinama nije imalo nikakvih problema sa zakonom.

Vodja istraživanja, doktorka Simon Mur je rekla: „Naše omiljeno objašnjenje je da će deca, ako im se svaki dan daju slatkiši, posebno čokolada, teže naučiti kako da sačekaju nešto što žele. Zbog tog nedostatka zahvalnosti mogli bi da počnu da se ponašaju impulsivnije, a impulsivno ponašanje je usko povezano s delinkvencijom”, dodala je ona. Doktorka Mur je i pre radila s maloletnim prestupnicima pa je na temelju vlastitih iskustava zaključila da dobra ishrana može da smanji agresiju.

Izvor: BLIC, B. Tasić

Objavljeno: 11. 12. 2009.





Što ranije beba počne da jede, pre će savladati žvakanje, gutanje, navići se na nove ukuse i stvoriti dobre prehrambene navike...
08. 09. 2010.
Đačke torbe teške od šest do deset kilograma, zbog čega čak trećina školaraca ima krivu kičmu. Težina tereta ugrožava i srčani mišić...
07. 09. 2010.
Istraživanje američkih naučnika sa Univerziteta Pitsburg sugeriše da je kod žena koje su dojile decu rizik od pojave dijabetesa tipa 2 upola manji...
06. 09. 2010.
Ako dete ne prohoda na vreme roditelje uhvati panika, dok se gotovo niko ne zabrine ukoliko mališan kasni u razvoju govora, pravdajući to „lenjošću“, naslednom osobinom...
03. 09. 2010.

SVE VESTI